V októbri 2016 odštartovali vzájomnú spoluprácu dve slovenské značky. BEPON, ako predajca pančuchového tovaru s viac ako dvadsaťročnou tradíciou na slovenskom trhu, poskytol predajné priestory mladým odvážnym tvorcom ponožiek s výstižným názvom FUSAKLE. Jedným z nápadov ako spojenie komunikačne podporiť a obmeniť zabehnuté spolupráce s úspešnými slovenskými blogerkami bolo zapojenie tej správnej kombinácie novodobých influencerov aktívnych práve na populárnom Instagrame.
Nakoľko leitmotív kampane sa nieslo v duchu lásky k slovenskému a radosti zo spojenia slovenských značiek. za podpory hashtagov #SKromanca, #ZiadnaNuda, sme ponúkli BEPONu návrh niekoľkých zaujímavých zamilovaných dvojíc aktívnych na Instagrame.
Výber bol od začiatku jasný. Hľadali sme páry, ktoré svoj zaujímavý život a vzájomnú lásku úprimne, uveriteľne a prirodzene vyjadrujú i na spomínanej sociálnej sieti. Zároveň sa však v súkromí či v kombinácií so svojim zamestnaním venujú zaujímavej aktivite alebo majú koníčky, ktoré ľudí priaznivo ovplyvňujú, inšpirujú, tešia či posúvajú ďalej.
Ak uvažujete o spolupráci s influencermi, vedzte, že to v mnohých prípadoch nebude zadarmo. Tí, ktorých fanúšikovská základňa presahuje 20 tisíc sledovateľov spolupracujú so značkami za celkom zaujímavé finančné kompenzácie (200 EUR za 1 príspevok), pričom sa v niektorých prípadoch nevyhnete i podpisovaniu honorovaných zmluv. Populárni influenceri sa už v marketingu naozaj orientujú, uvedomujú si svoju hodnotu a vplyv na sledovateľov, ktorých v mnohom inšprirujú. Efekt pre značky, ktorých cieľová skupina je influencermi inšpirovaná je však zaručený, to si môžete byť istý 🙂
Z množstva nápadov sme s tímom BEPON vybrali 3 inšpiratívne dvojce, ktoré sme oslovili na spoluprácu. Nakoľko sa v tomto prípade jednalo len o podpornú aktivitu platených inzercií či PR článkov, neboli dané spolupráce podporené finančnou odmenou. Kompenzáciou bola kompletná kolekcia ponožiek FUSAKLE pre oboch z dvojice. Nehľadali sme páry s tisíckami sledovateľov, ale svoju pozornosť sme sústredili na emóciu, uveriteľnosť a sympatie, ktoré z daných profilov mladých luďí priam sršali.
Po informatívnych mailoch a milých stretnutiach sme sa na spolupráci vo finále dohodli s dvoma pármi, ktoré boli ochotné splniť naše jednoduché podmienky a zverejniť na svojich profiloch v období od októbra do Vianoc 4 príspevky s ponožkami FUSAKLE, označením profilu @bepon_sk a zapojením už spomínaných hashtagov.
Kto sa v našom prípade skrýval za tajomným označením influencer?
Janka a Ivan
Vášníví milovníci kníh pracujúci v známom knihkupectve v Bratislave. Ich láska ku knihám, káve a koláčom pretavená do krásnych fotografií je ako balzam na dušu. Zároveň sú Ivanove recenzie nespočetného množstva kníh, ktoré ročne prečíta veľkým obohatením a inšpiráciou k tomu čo dobré si prečítať. Oplatí sa sledovať 🙂
Romi a Igor
Vyštudovaná právnička, bytová dizajnérka a zakladateľka občianskeho združenia pomáhajúceho psíkom je dokonalým príkladom inšpiratívnej ženy. Láska, ktorú s Igorom spečatili zásnubami je na jeho profile doplnená vášňou k jazde na bmx, ktorej sa Igor vo voľnom čase s vášňou venuje. Spolu s pitbulom Hugom tvoria neruzlučnú trojcu, ktorej život a šťastie vyčaruje úsmev na nejednej tvári ich sledovateľov.
Valentín 2017
Spolupráca s influencermi sa značkám BEPON a FUSAKLE natoľko páčila, že sa rozhodli v rovnakom komunikačnom duchu pokračovať aj v prípade limitovanej valentínskej kolekcie ponožiek. V rámci tejto mikrokampane sme rady influencerov z časti zachovali, z časti pozmenili, ale najmä rozšílili. Podmienky pre našich zaľúbencov zostali identické, zmenili sa len časový rámec a objem výstupov. Po vzájomnej komunikácií sme si s troma dvojcami odsúhlasili zverejnenie jedného príspevku s použitím hashtagov a označením profilu @bepon_sk v týždni pred Valentínom.
Knižné fetky, ako sa na Instagrame Janka s Ivanom s obľubou označujú doplnila Babsy a Veronika so svojimi manželmi a tu je výsledok plný lásky 🙂
Za spoluprácu všetkým ďakujeme!