Case Study

Dobrodružná výprava LEGO do vesmíru

V  spolupráci s Ogilvy Česká republika a Kreativ Gang sme vytvorili projekt, ktorý priniesol galaktické výsledky. Spoločnosť LEGO sa spojila s česko-slovenským tímom vesmírnych odborníkov a vyslala špeciálnu posádku astronautov do stratosféry. Išlo o špeciálny raketoplán, na ktorého palube bolo 1 000 minifigúrok LEGO. Hlavným predstaviteľom pre slovenské médiá bol vedec Jakub Kapuš, autor prvej vesmírnej družice na Slovensku.

Cieľ

Cieľom projektu bolo popularizovať  tému vesmír širšiemu publiku, vrátane detí, a ukázať im, že ich sny môžu siahať až za hranice vesmíru. Pokojne sa môžu stať aj vesmírnymi architektmi. Mediálna kampaň mala za cieľ dosiahnuť čo najvyšší organický zásah v celoštátnych médiách. 

Projekt čelil viacerým výzvam, ako napríklad náročná téma pre lifestylové portály a obmedzený počet predstaviteľov projektu na rozhovory. Napriek tomu, že sa kampaň a myšlienka médiám páčili, redaktori tému odmietli, nakoľko obsah projektu už zaznel v iných médiách. Preto sa musel zmeniť spôsob, ako kampaň dostať organicky do médií.

Stratégia 

Odlet raketoplánu spoločnosť LEGO naplánovala na západnom Slovensku, preto sa exkluzívna reportáž ponúkla regionálnemu spravodajstvu RTVS a portálu TECHBOX.sk. Na miesto boli prítomní všetci konštruktéri raketoplánu vrátane Juraja Kapuša a marketingového tímu LEGO, čo vytvorilo priestor na prirodzené umiestnenie v reportážach.

Realizácia

Projekt sa realizoval v druhej polovici mája 2023. Termín odletu nebolo možné naplánovať dopredu, pretože sa musel prispôsobiť počasiu. Oslovené médiá sa o finálnom termíne dozvedeli na poslednú chvíľu. 

Raketoplán s minifigúrkami LEGO letel do stratosféry s pomocou héliového balóna z letiska v okrese Partizánske. Vypustený balón praskol vo výške približne 35 km nad zemou v stratosfére. Miesto dopadu raketoplánu bolo iba odhadované. Celý let mohli diváci sledovať v reálnom čase, o čom informoval TECHBOX.sk. 

Na mieste bol po celý čas prítomný aj štáb RTVS, ktorý nakrútil niekoľkominútovú reportáž z miesta odletu a dopadu raketoplánu. Táto reportáž bola odvysielaná vo večerných správach. Zástupcov spoločnosti LEGO sme obliekli do firemných mikín, pretože v televízií nemohlo zaznieť meno klienta. 

Tlačovú správu a fotky začali preberať mnohé médiá. Figúrky, ktoré leteli do stratosféry sa stali zberateľskými artefaktmi, čo posilnilo výtlak kampane.

Výsledky

  • 17 organických mediálnych výstupov v hodnote AVE 57 636 eur.
  • Podľa odhadov mohlo mediálne výstupy vidieť spolu vyše 3,3 milióna ľudí.
  • Získanie mediálneho priestoru, ktorý nie je možné kúpiť – dlhá reportáž v RTVS vrátane rozhovorov a účasť Jakuba Kapuša v rannej relácií Teleráno na TV Markíza, kde mal výstup o 8 ráno ako hlavný hosť.