Pri influencer marketingu je kľúčové rozumieť typom influencerov a ich jedinečným charakteristikám.
19. novembra 2024

Influenceri podľa počtu sledovateľov

V dynamickom svete influencer marketingu je kľúčové rozumieť rôznym kategóriám influencerov a ich jedinečným charakteristikám. Každá kategória, od nano po mega influencerov, ponúka špecifické výhody a možnosti pre značky.

Nano influencer (1 000 – 5 000 sledovateľov)

Nano-influencer je dôležitý hlavne pre firmu, ktorá vyrába vysoko špecifické produkty.

Patrí medzi najnovší druh influencera vzhľadom na počet fanúšikov. 

Zatiaľ čo mnohé značky by považovali nano influencera za bezvýznamného z pohľadu získania nových zákazníkov, pre iné je mimoriadne dôležitý, hlavne ak ide o firmu, ktorá vyrába vysoko špecifické produkty. 

Na rozdiel od tradičného influencera, ktorého poznáme a ktorému značky platia za propagáciu svojich produktov alebo služieb, nano influencer zvyčajne dostáva malú alebo žiadnu odmenu. Jediným benefitom, ktorý získa, je bezplatný produkt alebo služba výmenou za zverejnenie na svojom profile vo svojom vlastnom štýle.

Micro influencer (5 000 – 20 000 sledovateľov)

Micro-influencer má užšie spojenie so svojím publikom, čo môže priniesť vyššiu návratnosť investícií.

Veľkou výhodu micro influencera je užšie spojenie so svojím publikom. Práve táto vlastnosť vie prispieť k vyššej návratnosti investícií. Príspevky sú pre publikum relevantnejšie a uveriteľnejšie ako fotky väčších influencerov. 

Aj keď micro influencer má menšiu fanúšikovskú základňu, veľakrát vykazujú lepšie a kvalitnejšie leady a ľahšie konverzie v porovnaní s mid alebo macro influencerom. Generuje väčší dosah a zásah na sledovateľov a väčší engagement rate.

Mid influencer (20 000 – 100 000 sledovateľov)

Mid-influencer má lojálnych sledovateľov so spoločnými záujmami a spolupráca s ním prináša kvalitný obsah a relevantné výsledky.

Venuje veľký čas tvorbe obsahu na sociálnych sieťach, preto aj spolupráca prináša kvalitný obsah a relevantné výsledky. Na rozdiel od väčších influencerov má lojálnu a segmentovanú komunitu so spoločnými záujmami. 

Mid influencer spolupracuje na základe bartru – influencer dostane produkt alebo službu, ktorú používa a prezentuje na sociálnych sieťach a značka získa od influencera vyššie povedomie o značke – tie sú bez hotovosti, preto by mali byť vopred dohodnuté. 

Pre značky, ktoré sa snažia o masovú kampaň je potrebné, aby nadviazali spoluprácu s viacerými mid influencermi. So vzrastajúcim počtom sledovateľov úmerne klesá aj engagement rate.

Macro influencer (100 000 – 1 milión sledovateľov)

Macro-influencer bežne promuje sponzorovaný obsah, ktorý upúta pozornosť miliónov sledujúcich.

Ide väčšinou o osobu, ktorá je známa zo showbiznisu – celebritu alebo online experta, ktorý si vybudoval sledovanosť vďaka kvalite príspevkov a dobrého mena produktov, s ktorými spolupracoval a ktoré podporoval. 

Macro infuencer bežne promuje sponzorovaný obsah, ktorý upúta pozornosť miliónov sledujúcich, veľakrát tam chýba spojitosť a vzťah medzi ním a promovaným produktom. 

Spolupráca s macro influencerom je podstatne drahšia a dôkladne si vyberá, s kým bude jeho meno spájané.

Mega influencer (viac ako 1 milión sledovateľov)

Mega-influencer zabezpečuje veľký masový dosah, spolupracujú s ním hlavne veľké značky alebo projekty s vyšším rozpočtom.

Môže ísť o športovca, hudobníka alebo účastníka reality show. 

Využíva sa pri masových kampaniach alebo pri uvedení nového produktu na trh, nakoľko zabezpečí veľký masový dosah.

S mega influencerom spolupracujú primárne veľké značky, ktoré majú dostatočný rozpočet pre influencer marketing, nakoľko jeho služby na promovanie sú drahé. S najväčšou pravdepodobnosťou je veľmi úzkostlivý, s kým sa rozhodne spolupracovať. 

Nevýhodou je nízky engagement rate a malé prepojenie so svojimi sledujúcimi.

Výber správnej kategórie influencera podľa počtu sledovateľov je v prípade marketingovej spolupráce dôležitým faktorom úspechu kampane. 

Zatiaľ čo nano a micro influenceri ponúkajú autentickejšie prepojenie s publikom a vyššiu mieru engagementu, macro a mega influenceri poskytujú masívny dosah. 

Pri rozhodovaní je potrebné zvážiť nielen počet sledovateľov, ale aj engagement rate, relevantnosť pre vašu značku a samozrejme rozpočet.

Rozhodovanie sa o influencerovi podľa počtu sledovateľov je obvykle balansovanie medzi dosahom a autenticitou.

Ďalšie blogy