V prvom rade sú zdrojom komunikácie či už medzi priateľmi a rodinou, alebo v pracovnej sfére medzi kolegami a s klientmi. Viete si odkomunikovať všetko potrebné cez whatsapp, telefón či videohovory. Zároveň všetky naše školenia a konzultácie vieme poskytnúť našim klientom aj formou online videohovorov.
Sociálne siete sú momentálne aj jedným z hlavných zdrojov informácií. Je veľmi dôležité nešíriť nepravdivé informácie alebo zavádzajúce nadpisy článkov, ktoré môžu spôsobiť paniku a vám nahnať kliky na web. Informácie je potrebné si overovať na stránke ministerstiev, ak si človek nie je istý. Napríklad TikTok má pri každom videu, kde je #coronavirus odkaz na stránku, kde sú všetky informácie o víruse a Q&A k tejto téme.
Dôležitý je customer service a krízový management. Je potrebné svojich zákazníkov informovať o všetkom hneď ako to bude možné a tiež prehodnotiť, na ktoré otázky odpovedať (či sa ľudia potrebujú vyžalovať, alebo je to naozaj relevantný komentár).
Prehodnotiť content plán je ďalším krokom, ktorý vám môže zabrať čas a preto je vhodné neustále sledovať situáciu nielen na Slovensku, ale napríklad aj v Čechách, kde komunikujeme pre našich klientov aj my.
Posledným pozitívnym faktorom je ľudskosť. Tú je vidieť na rôznych výzvach, spoločných zbierkach, pomoci a tiež na komunikácii značiek, ktoré sa rozhodli zavrieť alebo zažívajú veľký nápor z hľadiska dopytu vyriešenia situácie. Pekným príkladom je podľa mňa komunikácia značiek – Martinus, Curaprox či Pelikan.sk a Lidl.