6. decembra 2019

TikTok Vás pohltí!

O TikToku sa veľa hovorí a píše, avšak pokiaľ si ho nevyskúšate na vlastnej koži, tak nepochopíte. Už po dvoch hodinách som si povedala, že Instagram je nuda a nikdy ma nepohltí tak ako TikTok. Aktuálne dosiahol hranicu 1,5 miliardy stiahnutí a na App Store je štvrtou najsťahovanejšou aplikáciou roku 2019. Navyše za pár videí z mobilu som dostala za pár hodín 5000 pozretí a vyše 200 lajkov, ktoré by som na Instagrame zbierala mesiace.

V čom je TikTok príťažlivý?

Keď si porovnám TikTok a Instagram, tak sú to dve odlišné sociálne siete. TikTok sa vyznačuje neskutočnou ľahkosťou konzumácie obsahu aj jeho vytvárania. Skrýva v sebe prvky Tindru, Instagramu aj Youtubu. Zásadným rozdielom je, že TikTok je zábava! Nepochodíte tam s krásnymi Instagram fotkami a videami z dovoleniek, kde je všetko dokonalé. TikTok je o prirodzenosti, autentickosti a schopnosti si urobiť zo seba srandu a je viac pozitívny ako Instagram. Ale sem tam som natrafila aj na vizuálne pekný obsah od ľudí, ktorí si dali záležať na ich performance. Preto je ťažké odhadnúť, či sa tam Instagram influenceri uchytia.

To však ani netreba, lebo ľudí zo Slovenska aj Čiech, ktorí majú obrovské čísla sledovateľov je tam dosť.  Už aj mnohí influenceri a youtuberi si tam v poslednej dobe založili svoje účty a pomaly sa snažia prispôsobiť trhu a vytvárať obsah pre Generáciu Z (post – millennials, narodených po 1995), ale popravde viac to ide práve novým influencerom priamo z Generácie Z, ktorí koncept TikToku uchopili hneď a nesnažia sa transformovať obsah z Instagramu či Youtubu na TikTok a vytvárajú obsah naozaj pravidelne.

 

Ako to funguje?

Podobne ako na Instagrame, tak aj tu máte svoj profil s fotkou a prezývkou. Ako profilovú fotku si môžete zvoliť buď video alebo vám automaticky stiahne fotku z Instagramu, keď sa pod ním prihlásite. Svoje užívateľské meno si môžete meniť iba raz za 30 dní, tak si ho dobre premyslite. Máte tu tiež hneď odkaz na váš Instagram a Youtube. V úvode vidíte svoje základné štatistiky – počet ľudí, ktorých sledujete, počet vašich followerov a celkové lajky za všetky vaše videá. A nakoniec je tu Feed, kde máte svoje videá a pri nich počet pozretí.

Video môžete vytvoriť nové alebo si nahráte niektoré z vašej galérie. Prídáte hudbu, efekty, emoji, gif, text, jednoducho všetko čo vás napadne. Mladá generácia má naozaj skill s načasovaním a úpravou videí. Môžete si vybrať hudbu, ktorá je aktuálne v TOP 40 alebo iné trendy, ktoré aktuálne vládnu. Odporúčam samozrejme vybrať hudbu z trendov, lebo už tým je vaše video viac videné.  Nakoniec pridáte popis a #. Medzi populárne patrí #foryou #foryoupage, pretože tak sa práve volá hlavná stránka, cez ktorú sledujete všetky možné videá.

 

O čom to je?

Väčšinou iba o zábave, o tom urobiť čo najvtipnejšie video, nahrať video, kde využívate lip-sync so známymi hláškami a spevom a kde parodujete bežné aktivity, najčastejšie sú to rodičia, škola a spolužiaci. Zároveň sa vždy stávajú virálne rôzne výzvy. Napríklad či dokážete jazykom urobiť uzol na šnúrke alebo hádzanie ceruziek do pohára, s tým, že si kladiete otázky a pokiaľ sa trafíte, tak sa vám to splní. Dokonca som videla aj tanečné videá mamy s dcérou, ktorá asi pochopila, že takto jej bude bližšie. 🙂

Slovenské a české značky na TikToku

Áno, už je to tu! Ak máte vhodný produkt pre Generáciu Z, tak teraz je ten čas, kedy začať s TikTokom, lebo neskôr môžete ľutovať. Za dve hodiny sledovania na mňa vybehli tri spolupráce resp. product placement. Slovenská značka O2 je vždy prvá a je pre mňa priekopníkom v rámci skúšania nových sociálnych sietí. Majú tu svoj profil, na ktorom komunikujú výzvy na vytvorenie duetu s ich zábavnými videmi so zvieratami. Majú tiež spoluprácu s Lady Zika na paušály, ktorá patrí medzi TOP 3 influencerov na TikToku aktuálne.

Zároveň na mňa vybehol product placement Sony a Puma pri Benovi Cristovaovi, ktorý je aj ambasádorom týchto značiek. A tiež video označené #spolupráca, kde sa jednalo o spoluprácu pre BMW a Shell benzínky v Českej republike. A tiež komunikcáai Hydrotour. Tak čo pôjdete do toho? Treba si však premyslieť zaujímavý koncpet, ktorý Generáciu Z chytí a určite nekopírovať obsah z Instagramu či Youtubu, lebo to fungovať nebude.

Krásnym príkladom rozdielnosti obsahu Instagram vs. TikTok je Deniska Vyšňovská, ktorá má nádherný profil na Instagrame plný krásnych fotiek a na TikToku ju vidíte v inom svetle ako zábavnú osobu, ktorá si vie urobiť zo seba srandu.

Prečo nastúpiť na TikTok vlak teraz?

Keď uvidíte TikTok so všetkými videami, zvukmi, pohybmi, tak vám Instagram príde naozaj nudný a naškrobený. TikTok je hravý, zábavný s množstvom drobných challenges, z ktorých niektoré sa uchytia a niektoré nie. Najviac užívateľov je naozaj veľmi mladých, od 13 do 18 rokov, takže je to cieľová skupina, ktorú si viete podchytiť už úplne na začiatku. Veľa ľudí na TikToku má profily, z ktorých iba obsah sledujú a nevytvárajú vlastné videá. Jeho výhodou je absolútna organickosť a virálnosť obsahu a už za jeden týždeň sa z vás môže stať influencer so 40 000 tisícovým publikom. Čo je tiež zároveň aj negatívnym faktorom pre psychiku mladej generácie a dôvod prečo nie sú na Instagrame, lebo tam už si tak rýchlo publikum nevytvoria.

Ak ako značka viete vytvoriť vtipný obsah, zakomponovať product placement medzi TikTok influencerov, tak netreba dlho čakať, lebo konkurencia nespí.

 

P.S.: Nepodarilo sa mi zistiť koľko je tu reálne slovenských užívateľov, tak budem rada ak mi dáte vedieť a tiež sa teším na váš názor na túto sociálnu sieť. V ďalšom blogu sa pozrieme bližšie na všetky nastavenia a možnosti, ktoré na TikToku máte.

Ďalšie blogy