Život instagramovej bloger generácie má veľký vplyv na psychický vývoj mladých ľudí, ale aj na nich samotných. Prítomnosť na jednej fashion party ma doviedla k zamysleniu sa nad tým a zistila som, že existuje termín FOMO – strach z toho, že niečo zmeškáme. Presne to je ten správny výraz, ktorí mladí ľudia pociťujú keď sledujú fotky a živé vysielania na instagramových účtoch.
Pociťujú úzkosť z toho, že tam nie sú, že sa všetci bavia. Vidia úsmevy, drinky, trendy šaty, dokonalé makeupy, všetko je glamour, fancy a top… Ale ako je to v skutočnosti? Je tam naozaj taká zábava ako to na fotkách vyzerá? Možno áno, možno nie. Zábava pre každého znamená niečo iné. Aj neustály photoshooting môže byť pre niekoho zábavou. Je pekné mať spomienky a v každom z nás je zakorenené, že sa rád trochu pochváli, odfotí s peknými vecami, veď aj ja som taká. Ale treba nájsť zlatú strednú cestu medzi prítomnosťou a vytváraním si ilúzie prítomnosti.
Po príchode Instagram Stories sa táto sociálna sieť stala ešte „nebezpečnejšou“, lebo priniesla niečo, čo v ľuďoch evokuje pohľad na skutočný svet. Pre mňa, ako social media manažéra, sú Stories iba ďalší marketingový nástroj a väčšina jeho obsahu je stage-ovaná rovnako ako posty. Aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá! Preto je dobré edukovať mladú generáciu aj o nástrahách sociálnych sietí a o tom, že nie všetko je tak ako to vyzerá na pár zábavných boomerangoch a fotkách. Znie to ako klišé, ale myslím, že v čase #Instagramu je to naozaj potrebné neustále zdôrazňovať.
Deň OFFLINE, ktorý sme v Divino navrhli pre nás nebol len o tom, aby sme si užili deň bez sociálnych sietí. Niektorí sme to zvládli, iní nie. Šírili sme túto výzvu na blogerov nielen s cieľom, aby si i oni oddýchli a užili si deň bez telefónu. Cieľom bolo šíriť myšlienku alebo osvetu aj ich fanúšikom a demonštrovať tak, že im nič neunikne keď budú jeden deň OFF.
Fear of missing out je doménou Instagramu, ale dočítala som sa, že ľudia sa boja používať Pinterest, lebo sa potom cítia, že nie sú zruční alebo dosť kreatívni a Facebook či Twitter v ľuďoch vyvoláva pocit, že nie sú dosť úspešní a múdri.
Sme PR agentúra a pracujeme v online svete a s blogermi na každodennej báze, preto nie je ľahké otvoriť túto tému, avšak verím, že sa nad tým aspoň zamyslíme. Preto všetko s mierou!