9. júna 2020

Z karantény do office – 3 ponaučenia pre social media manažéra

Obdobie karantény spôsobenej koronavírusom už na Slovensku hodnotíme ako uzavretú kapitolu. Sociálne siete mnohým komunitám pomohli rýchlo a efektívne koordinovať svojich členov. Nielen Facebook aktivoval nové možnosti podpory dobrovoľníckych a záchranných skupín. Absolútna prítomnosť technologického fenoménu medzi nami ukázala svoje veľké pozitívum.

Hlavné zistenie: stúpala relevantnosť sociálnych sietí, rovnako aj čas, ktorý im užívatelia boli ochotní venovať. Okrem nového premiéra a jeho tlmočníčky posunkového jazyka si svoj priestor uzurpovali aj komerčné značky. Obsah a tón komunikácie boli kľúčové.

 

Tenká hranica

Obsah komunikácie je kľúčový stále, poviete si. Všeobecné ohrozenie zdravia však prinieslo zvýšenú citlivosť pri posudzovaní vašich prešľapov v digitálom svete – zdravíme pána Fellnera. S väčším záujmom sledovateľov bolo „jednoduché“ pošramotiť si dobré meno neuváženým videom či fotkou. Výzva spočívala v udržaní balansu na tenkej hranici medzi snahou o spoločenskú zodpovednosť a propagáciou značky.

Konkrétne pri mojom klientovi #FordSlovensko som bral do úvahy nasledovné:

1. sentiment ľudí naberá na obrátkach – prehodnoť plánované témy príspevkov,

2. všetky informácie súvisiace s koronavírusom majú byť overené,

3 .vyhni sa akýmkoľvek spochybneniam preventívnych opatrení a politickým diskusiám,

4. mnohých sa téma koronavírusu možno dotkne osobne – tón komunikácie by mal byť empatický a podporný.

Komunikácia v praxi

Svet sa na chvíľu stal prázdnym, nudným miestom a život sa presunul do online – a my sme nemohli zostať ticho. S klientom sme sa zamerali na:

1. tipy ako dodržiavať hygienu vo vozidle i mimo neho,

2. komunikáciu nových aktivít ako No touch servis či Online nákup vozidla,

3. odporúčania zábavy na doma – vystrihovačky, porovnávačky a kvízy,

4. podporné, resp. ďakovné prejavy ľuďom v tzv. prvej línii – v našom prípade kuriérom,

5. klasické posty, avšak s ohľadom na mimoriadnu situáciu.

Všetky príspevky s témou „kam na výlet“ či „navštívte nás na predajni“ boli no-go. Prirodzene sme zvýšili aj počet postov a na konci mesiaca sme oproti minulému roku boli výrazne v zelených číslach.

3 ponaučenia pre tvorbu obsahu

Všetko zlé je na niečo dobré. Čo nás toto mimoriadne obdobie naučilo, resp. v čom nás utvrdilo?

1. Obsah musí byť relevantný – príspevky musia byť užitočné a reflektovať aktuálnu požiadavku publika.

2. Hoci sme vzdialení, sme veľmi blízko – aj napriek karanténe vieme cez sociálne siete užívateľom podať pomocnú ruku.

3. Kto sa neprispôsobí dobe, neprežije – striktné príručky a šablóny nie sú vždy správnou voľbou. Flexibilita na sociálnych sieťach pomôže vašej značke rásť. 

Ďalšie blogy