Case Study
Spolu s Hedepy detabuizujeme mentálne zdravie
Je OK nebyť OK
Mentálne zdravie je rovnako dôležité ako to fyzické. Táto myšlienka spojila Hedepy a DIVINO už v roku 2023. Aj napriek tomu, že sa o mentálnom zdraví hovorí čoraz viac, ľudia stále pochybujú o návšteve terapeuta. Uistiť ľudí, že je OK nebyť OK, sa spoločne snažíme od júna minulého roka prostredníctvom influencerov či médií – v online, printe, televízii, ale aj rozhlase. Poukazujeme na problémy, ktorým ľudia vo svojich životoch čelia, a ktoré môžu zamávať s mentálnym zdravím. Povzbudzujeme ich, aby sa nebáli o svojich problémoch hovoriť s odborníkom. Koniec koncov, v zdravej spoločnosti sa nám žije omnoho lepšie.
Cieľ
Cieľom PR komunikácie je povzbudiť ľudí k terapiám a ukázať im, že aj online terapie môžu byť účinné. Hedepy je platforma s certifikovanými terapeutmi, preto je nevyhnutné ich v očiach verejnosti prostredníctvom médií, ale aj influencerov, formovať ako odborníkov, najmä skrz ich vlastných terapeutov s overeným vzdelaním a výcvikom.
Koho oslovujeme?
Cieľovou skupinou sú primárne ženy vo veku od 29 do 49 rokov, od čoho sa vyvíjajú aj komunikované témy či výber médií a influencerov.
Šírenie povedomia o duševnom zdraví a terapiách
Základom stratégie je pravidelná komunikácia smerovaná primárne na ženské a zdravotnícke médiá. Výber komunikovanej témy je prispôsobený cieľovej skupine – ženám a podlieha tiež atraktívnosti, ktorá je kľúčom k spontánnej publicite. Vyjadrenia terapeutov v PR správach poskytujú relevantné dáta pre médiá i čitateľov, čo následne vedie aj k opätovnému oslovovaniu odborníkov Hedepy zo strany médií na iné témy týkajúce sa mentálneho zdravia.
Realizácia
Intenzívna PR komunikácia online terapeutickej platformy Hedepy sa na Slovensku začala v júni 2023, pričom pravidelnou komunikáciou a ponúkaním tém do médií postupne každým mesiacom narastá počet spontánnych výstupov v podobe redakčných článkov.
- Vyberáme atraktívne témy, ktoré majú potenciál spontánneho šírenia a sú prispôsobené cieľovej skupine, ale aj komunikácii klienta na sociálnych sieťach, čím dotvárajú celistvosť marketingovej stratégie platformy Hedepy.
- Pripravujeme otázky pre terapeutov k vybranej téme.
- Následne spracujeme tému s vyjadreniami terapeutov a šírime na medialist pripravený na mieru pre klienta.
- Pokrývame kompletnú komunikáciu s influencermi, od oslovenia, cez brief, dátum publikovania až po štatistiky zverejnených príspevkov.
- Pravidelne monitorujeme a vyhodnocujeme úspešnosť mediálnych výstupov i influencerov.
- Sprostredkúvame ďalší záujem novinárov o vyjadrenia odborníkov Hedepy do mediálnych výstupov.
O duševnom zdraví sa v roku 2023 hovorilo veľa
- Hedepy získalo v médiách 89 spontánnych výstupov, z toho v 75 online výstupov, 11 printových a 1 výstup v rádiu.
- Mediálne výstupy mali za polročnú spoluprácu hodnotu 86 530,28 € a RU sa dokopy vyšplhalo na 13 798 170.
- Hedepy si vďaka aktívnej PR komunikácii našlo vo vyhľadávači o 84 % viac ľudí ako v predchádzajúcom polroku.
- Oproti konkurencii, ktorá bola v rovnakom čase spomenutá v médiách 36 krát, Hedepy dosiahlo o 53 mediálnych výstupov viac.
- Duševnému zdraviu sa venovalo 8 influencerov vo svojich príspevkoch a stories.