Case Study

Spolu s Hedepy detabuizujeme mentálne  zdravie

Je OK nebyť OK

Mentálne zdravie je rovnako dôležité ako to fyzické. Táto myšlienka spojila Hedepy a DIVINO už v roku 2023. Aj napriek tomu, že sa o mentálnom zdraví hovorí čoraz viac, ľudia stále pochybujú o návšteve terapeuta. Uistiť ľudí, že je OK nebyť OK, sa spoločne snažíme od júna minulého roka prostredníctvom influencerov či médií – v online, printe, televízii, ale aj rozhlase. Poukazujeme na problémy, ktorým ľudia vo svojich životoch čelia, a ktoré môžu zamávať s mentálnym zdravím. Povzbudzujeme ich, aby sa nebáli o svojich problémoch hovoriť s odborníkom. Koniec koncov, v zdravej spoločnosti sa nám žije omnoho lepšie.

Cieľ

Cieľom PR komunikácie je povzbudiť ľudí k terapiám a ukázať im, že aj online terapie môžu byť účinné. Hedepy je platforma s certifikovanými terapeutmi, preto je nevyhnutné ich v očiach verejnosti prostredníctvom médií, ale aj influencerov, formovať ako odborníkov, najmä skrz ich vlastných terapeutov s overeným vzdelaním a výcvikom.

Koho oslovujeme?

Cieľovou skupinou sú primárne ženy vo veku od 29 do 49 rokov, od čoho sa vyvíjajú aj komunikované témy či výber médií a influencerov. 

Šírenie povedomia o duševnom zdraví a terapiách

Základom stratégie je pravidelná komunikácia smerovaná primárne na ženské a zdravotnícke médiá. Výber komunikovanej témy je prispôsobený cieľovej skupine – ženám a podlieha tiež atraktívnosti, ktorá je kľúčom k spontánnej publicite. Vyjadrenia terapeutov v PR správach poskytujú relevantné dáta pre médiá i čitateľov, čo následne vedie aj k opätovnému oslovovaniu odborníkov Hedepy zo strany médií na iné témy týkajúce sa mentálneho zdravia.

Realizácia

Intenzívna PR komunikácia online terapeutickej platformy Hedepy sa na Slovensku začala v júni 2023, pričom pravidelnou komunikáciou a ponúkaním tém do médií postupne každým mesiacom narastá počet spontánnych výstupov v podobe redakčných článkov. 

  • Vyberáme atraktívne témy, ktoré majú potenciál spontánneho šírenia a sú prispôsobené cieľovej skupine, ale aj komunikácii klienta na sociálnych sieťach, čím dotvárajú celistvosť marketingovej stratégie platformy Hedepy.
  • Pripravujeme otázky pre terapeutov k vybranej téme.
  • Následne spracujeme tému s vyjadreniami terapeutov a šírime na medialist pripravený na mieru pre klienta.
  • Pokrývame kompletnú komunikáciu s influencermi, od oslovenia, cez brief, dátum publikovania až po štatistiky zverejnených príspevkov.
  • Pravidelne monitorujeme a vyhodnocujeme úspešnosť mediálnych výstupov i influencerov.
  • Sprostredkúvame ďalší záujem novinárov o vyjadrenia odborníkov Hedepy do mediálnych výstupov.

O duševnom zdraví sa v roku 2023 hovorilo veľa

  • Hedepy získalo v médiách 89 spontánnych výstupov, z toho v 75 online výstupov, 11 printových a 1 výstup v rádiu. 
  • Mediálne výstupy mali za polročnú spoluprácu hodnotu 86 530,28 € a RU sa dokopy vyšplhalo na 13 798 170. 
  • Hedepy si vďaka aktívnej PR komunikácii našlo vo vyhľadávači o 84 % viac ľudí ako v predchádzajúcom polroku. 
  • Oproti konkurencii, ktorá bola v rovnakom čase spomenutá v médiách 36 krát, Hedepy dosiahlo o 53 mediálnych výstupov viac.
  • Duševnému zdraviu sa venovalo 8 influencerov vo svojich príspevkoch a stories.