Case Study
DOSTALI SME ČÍSLA K ĽUĎOM NAPRIEČ KRAJINOU
Slovenská sporiteľňa v kampani #RÁTAMEsBUDÚCNOSŤOU predstavila dôležité dáta o prosperite Slovenska v predvolebnom čase, keď spoločnosť riešila len medvede a imigrantov. V spolupráci s Kreatívnym Ateliérom Pútnici sme dali zložitým číslam ľudovú podobu a zrozumiteľný odkaz. Komplikované dáta tak zrazu sledovalo státisíce ľudí.
VÝZVA KOMUNIKOVAŤ DÁTA ZROZUMITEĽNE
Výzvou bolo komunikovať naprieč krajinou odbornej aj laickej verejnosti Index prosperity a jeho dáta. Dostať message k médiám a presvedčiť všetky vrstvy spoločnosti, že dáta o našej ekonomike, či prosperite krajiny sú dôležité témy.
Cieľom projektu preto bolo rámcovať predvolebnú verejnú diskusiu od nezmyslov k sledovaniu štatistík, ktorým porozumie každý aj v ére rýchlych informácií. Ako banka sme boli pre mnohých politikov nepriateľom, napriek tomu sme chceli vstúpiť do predvolebnej debaty a priniesť racionálne čísla, ktoré sa podarilo získať našim analytikom.
AKÁ BOLA NAŠA STRATÉGIA?
Svoje posolstvo sme chceli povedať najlepšie ako vieme. Číslami. Aby dátam porozumel každý, dali sme im podobu ľudových ornamentov pripomínajúcich tradičný slovenský motív. Dostali sme ich do textov ľudových piesní o číslach, ktoré pozná každý. Napr. 77 sukieň mala, alebo 3 dni ma naháňali. Ornamenty a piesne sme spojili vo videu. Obsah sme rolovali naprieč TV, obecnými rozhlasmi, úradnými tabuľami a digitálom – social a online médiá. Cielili sme na užívateľov tradičných aj konšpiračných webov. Odkazy smerovali na web ratamesbuducnostou.sk, kde sme sprístupnili dáta i odporúčania.
KROKY BOLI NASLEDOVNÉ:
- Analytici Slovenskej sporiteľne vyhodnotili dáta v jednotlivých oblastiach: ekonomika, domácnosti, spoločnosť, vzdelávanie a udržateľnosť.
- Získané dáta porovnali s výsledkami ostatných krajín Európskej únie.
- Z výsledných čísel sme vytvorili ornamenty a vložili sme ich do textov ľudových piesní.
- Pripravili sme kľúčový vizuál a z neho následne aj grafické podklady – bannery, posty na social, podklady na web.
- Nahrali sme 82s videoklip (z neho 4x 20s verzie) doplnený o moderné animácie.
- Vytvorili sme web ratamesbuducnostou.sk s dátami a odporúčaniami čo robiť aby sme ako krajina prosperovali.
- Kampaň sme odštartovali eventom pre odbornú verejnosť a médiá, kde naživo odznela pieseň.
- Nasledovali odpovede pre médiá, šírenie TS a publikovanie online formátov.
- Nasadenie TV spotu – Šláger, Markíza Group a JOJ Group.
- Audio spot zaznel v obecných rozhlasoch po celom Slovensku a miestne tabule doplnil plagát s dátami.
- Spojili sme sa aj s iniciatívou Chcem tu zostať a nasadili sme nový spot do TV tesne pred voľbami.
VÝSLEDKY KAMPANE
- 84s video dosiahlo vyše 430 000 videní
- priemerná dopozerateľnosť bola 88,7 %
- 20s formáty mali average percentage view 99,6 %.
- Namiesto 320 objednaných spotov odvysielali 360
- Bannery cielené na užívateľov konšpiračných obsahov dosiahli 1 024 347 impresií.
- Digital priestor získal 13 491 823 impresií a 52 203 prekliknutí na web ratamesbuducnostou.sk
- Dáta v piesni na YouTube získali 1 432 405 videní a 5 992 034 impresií.
- Kampaň zasiahla užívateľov tradičných i konšpiračných médií.
KAMPAŇ ZÍSKALA OCENENIA A BOLA ÚSPEŠNÁ AJ V OČIACH ODBORNÍKOV
1 x bronz na Digital PIE 2023 v kategórii Out of the box
2x zlato na Prokop 2023 v kategórii Data in PR a Integrated
1x bronz v kategórii Corporate communication
2x shortlist na Zlatý Středník 2024 v kategórii Finančné služby a Integrovaná kampaň