Case Study

Janolytik vyhral 1. miesto v kategórii “Content in PR“

KOMIK VS. VÁŽNE TÉMY

Slovenská sporiteľňa s Divino vytvorila unikátny projekt JANOLYTIK s Janom Gorduličom, ktorý zabáva a najmä edukuje a informuje o aktuálnom dianí v spoločnosti, ekonomike a financiách. Premiéru mal v septembri 2022. Pozerá sa na súčasné ekonomické fenomény cez fakty, dáta  a názory renomovaných externých expertov a bankových analytikov či iných odborníkov Slovenskej sporiteľne. V spolupráci s portálom Aktuality.sk prináša každé 2 týždne dve vybrané témy vo forme 10-minútového videa a podcastu.

Cieľ

Cieľom bolo priniesť dlhodobý projekt vo video formáte, ktorý divákov vďaka atraktívnemu obsahu zabaví a vysvetlí zložité ekonomické témy, občas nepopulárne aj pre banku.

Janolytik už má pravidelného diváka

KTO JE DIVÁK?

Primárna cieľová skupina je mestský divák do 35 rokov, ktorý vďaka Janolytikovi lepšie porozumie príčinám a dopadom aktuálnych udalostí.

Z politickej recesie na „edutainment“ s dátami a komentármi expertov

Stratégia

Janolytik nadviazal strategicky na popularitu Jana Gorduliča a projektu Ťažký týždeň, ktorý mal na Slovensku silné dosahy. Vďaka tomu mohol získať pravidelného diváka v ideálnej cieľovej skupine. (Takmer) Stálym hosťom relácie je analytik Matej Horňák zo Slovenskej sporiteľne, ale aj externí experti z oblastí ako napr. psychológia, sociológia, energetika či demografia.  Každá epizóda vychádza na portáli Aktuality.sk vo forme videa a natívneho článku. Video je publikované aj na YouTube Slovenskej sporiteľne a Aktualít. Zároveň epizóda vychádza na všetkých podcastových platformách.

Janolytik otvára aj témy, ktoré sú pre banku citlivé

REALIZÁCIA

  • Štruktúra obsahu každého dielu je koncipovaná s predstihom 2 až 3 týždne a vychádza z analýzy tém, ktoré hýbu Slovenskom. 
  • Scenár pripravuje moderátor relácie, editor, PR tím banky, ekonomickí analytici a odborníci.
  • Do každej epizódy spoločne vnášajú dôležité informácie, dáta, ale aj charakteristický humor. 
  • Spolupracujeme s relevantným portálom Aktuality.sk, ktorý je tiež najčítanejším spravodajským webom na Slovensku.
  • Nakrúcanie prebieha v centrále Slovenskej sporiteľne, vďaka čomu divák v pozadí vidí bankárov v práci. 
  • Postprodukciu zastrešuje spoločnosť Nicetry, koordináciu a PR relácie zabezpečuje Brand Hub tím banky a náš tím, ktorý dotvára textový a vizuálny obsah relácie. 
  • Pravidelnú podporu a vyhodnocovanie sledovanosti a dosahov rieši mediálna agentúra Wavemaker.

VÝSLEDKY PREKVAPILI

Prvých 10 epizód spolu dosiahlo 1,5 milióna impresií.

S teaserom na všetkých platformách až 400-tisíc prehratí.

Priemerná doba dopozerania je nad 50 %.

Počúvanosť podcastu je na úrovni 4 000 – 5 000 prehratí.

Matej Horňák sa v roku 2022 stal najcitovanejším ekonomickým analytikom na Slovensku s 1273 zmienkami.

Janolytik výrazne podporil brand Slovenskej sporiteľne ako banky, ktorej záleží na budúcnosti a na tom, aby Slováci a Slovenky rozumeli peniazom, vďaka čomu budú robiť správne rozhodnutia. Zároveň na prestížnej PR súťaži PROKOP na Slovensku získal 1. miesto v kategórii Content in PR.